Ep 49 : PERMAI

Salam.

Seorang sahabat pernah bertanya, “kalau ini Permaisuri, mana Sultannya?”

Seorang sahabat pernah bertanya, “kenapa memilih nama Permaisuri?bunyinya terlalu meninggi diri”

Seorang sahabat pernah berkata, “baru tahu identiti sebenar Permai ni, ramai tak puas hati dengan Permai ni”

Seorang sahabat pernah berkata, “cantiknya nick Permaisuri..tak sangka..”

Permaisuri adalah sisi yang berbeza dengan diri Permai yang sebenar. Memang sengaja Permai memilih nama Permaisuri dan Permai sebagai ganti diri. Inginkan sesuatu kelainan tapi masih ada sedikit identiti sendiri.

Permai ingin mengekalkan nama pilihan ibu bapa, cahaya ketenangan. Permai itu bunyinya manis dan sesuai sekali dengan nama sebenar Permai. Cuma ada sedikit yang ralat..Orang yang rapat dengan Permai pasti tahu betapa berbezanya Permai dengan sikap selayaknya seorang Permaisuri.

Justeru, sedikit demi sedikit..Permai sedang berusaha untuk menjadi Permaisuri buat si dia yang sudi mengangkat Permai menjadi permaisuri hatinya. Katanya, selayaknya seorang permaisuri, adalah yang mententeramkan dan membuatkan jiwanya permai dan damai. Permai ingin sekali mengotakan impiannya itu. Permai amat mengerti bahawa syurga yang permai itu hanya untuk hambaNYA yang soleh & solehah. Semoga daerah ini tidak terlalu asing untuk Permai menuju redhoNYA.



P.E.R.M.A.I : Terima kasih yang tak terhingga untuk si dia yang update episod ke 48, terima kasih untuk semua yang hadir dan yang mengirimkan doa serta buah tangan. JazakumuLLAH khaira al jaza’.

0 comments:

Post a Comment