Ep.68 : Perjalanan ke Meru

Assalamualaikum.
Permai & suami saling berpandangan. Amboi, selangor! Orang kata mana-mana calon yang dah berkahwin akan ditempatkan berdekatan dengan IPG masing-masing. Klang tu dekat ke dengan Jitra?. Pun begitu, kami bersyukur kerana suami Permai sedang fasa akhir pengajiannya di UM. Jadi ditempatkan di Klang rasanya agak membantu untuk kami berdua.

Meru sebuah pekan kecil tapi semuanya ada. Balai polis, pejabat pos, beberapa bank, pasar malam, klinik & stesen bas. Bagi Permai ini kemudahan paling asas yang Permai perlu sepanjang di sini. Tapi mercu tanda meru yang paling ikonik bagi permai ialah masjid meru, Masjid Asy syarif. 

Daripada Pantai Dalam bersama beg baju berisi pakaian untuk seminggu kami sang pengantin baru membelah laluan motosikal menuju Meru. Lalu Permai daftarkan diri di SK Sungai Binjai & diberi 4 waktu relif sementara En.Damai meronda sekejap sekitar meru. Tinjau kawasan. En.Damai tu sedang risau untuk tinggalkan Permai di Meru ni kerana dia tinggal bersama kawan-kawan bujang di PJ. 2 hari ni kami menginap di hotel sambil En.Damai carikan tempat yang lebih sesuai.

Ramai rakan guru yang berikan nombor untuk menyewa rumah. Aduhai..dengan bekal yang tak banyak sangat ni..menyewa rumah bukanlah pilihan..tapi Permai gembira diberikan rakan sekerja yang prihatin begini. Permai rasa seperti menjadi adik yang disayangi di sini. 

P.E.R.M.A.I : perjalanan yang mendebarkan. Taman berkat adalah rumah pertama Permai di Meru.

0 comments:

Post a Comment