Ep 38 : 2 in 1

Salam.

Dah 10 syawal, kullu a’am wa antum bi khair…

Hari ni dengar sembang pagi kat radio dengan topik ‘raya 2 in 1’ ..maksudnya dalam beraya ada tak sibuk dengan hal lain?

Memang aidil fitri 1431 ni 2 in 1 bagi permai dan keluarga..

Beberapa hari sebelum ramadhan, ibu saudara permai menjalani pembedahan tulang belakang..pembedahan yang serius akibat terjatuh kerusi pada usia 10 tahun. Kini, pada usia 26 tahun baru dapat tahu apa yang tak kena pada badannya sehingga dia menjadi lemah, bahagian kanan badan tidak dapat berfungsi dengan baik selama tempoh tersebut. Bukan satu dua tempat dibawa untuk berubat, tapi tidak berjaya memulihkannya seperti zaman kanak-kanak dahulu.

selepas menjalani ujian MRI, rupanya bukan kakinya yang bermasalah, sebaliknya ia berpunca daripada saraf yang bertindih pada bahagian tulang belakangnya. Hmm..permai nak bercerita panjang pun tak tahu la betul ke tak..tapi setakat yang permai faham, macam yang permai cerita kat atas tadi r..

pembedahan tu amek masa 10 jam, pastu berkampung kat ICU hampir 2 minggu..jadi ramadhan 1431 ni kena la berpuasa di wad spinal J, PPUKM. alhamduliLLAH…

raya ni 2 in 1 bagi ibu saudara permai sebab dok terbaring ja atas katil, banyak hidangan raya yang terpaksa berpantang..tak ada maknanya nak merasa hidangan yang terbentang tu, makan ubat saja pun dah kenyang.

Beberapa hari menjelang syawal, sahabat permai dapat kelulusan untuk sambung belajar di Jordan. Asalnya menunggu dengan berharap, tapi bila permai dapat tahu dah dapat sambung..macam berat hati pulak nak ‘lepaskan’… tahu ja ni perasaan yang bukan-bukan.. dah orang dapat teruskan pengajian, jauh pulak kat tanah arab sana..bagus la kan..Cuma permai ada sikit la rasa jeles..hehehehehe..tak baik kan..?

Raya ni 2 in 1 bagi dia sebab dalam sibuk nak beraya, sibuk jugak la buat persiapan untuk terbang ke Jordan pada hari raya ke 4..moga semuanya berjalan lancar..semoga niat dan azam untuk menyemai bekalan ke akhirat dibantu olehNYA..ila alliqa’..

Beberapa hari selepas syawal, permai mesti menjawab setuju atau tidak..raya ini bukan lagi 2 in 1..tapi sudah bercampur baur..tidak lagi permai..

P.E.R.M.A.I : mintak maaf banyak2..ke tak elok meminta2..?[-,-]’

0 comments:

Post a Comment